Mercedes Citaro 12m Euro 3 (500 - 2006)
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Pe data de 3 iunie 2006 au intrat in circulatie autobuzele Mercedes Citaro in Bucuresti, prima linie fiind 131 fiind lansata la Piata Presei. Ulterior pana in 2009 au fost cumparate in total 1000 autobuze noi in oras, impreuna cu 100 de troleibuze, modernizarea a 46 tramvaie si modernizarea principalelor trasee de tramvai din oras, fiind cea mai eficienta perioada a proiectelor si achizitiilor pentru oras.
Sunt numerotate 4100-4599.
Sunt numerotate 4100-4599.
Cu mențiunea că din cele 500 de E3-uri, 2 au fost donate Chișinăului în anul 2018, alte 3 au fost alese pentru diverse proiecte (cel de GNC, electric și troleibuz) iar un altul transformat (sau în curs de transformare) în autovestiar.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Autovestiarul 4536, vor fi facute mai multe dupa definitivarea proiectului.
Autobuzul se pare că a fost păstrat mult mai original în comparație cu DAC-urile transformate prin perioada 2004-6.
Citaro-ul și-a păstrat cabina, numărul de inventar și mai multe dintre geamuri. Pare și ușile să le aibă pe toate (cel puțin ușa 2).
Citaro-ul și-a păstrat cabina, numărul de inventar și mai multe dintre geamuri. Pare și ușile să le aibă pe toate (cel puțin ușa 2).
- LucaTB
- Utilizator nou
- Mesaje: 72
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 9:01 pm
- Localitate: București, România
În același stadiu este de aproape un an...Marian Andrei scrie: ↑Joi Mai 19, 2022 8:42 pmAutovestiarul 4536, vor fi facute mai multe dupa definitivarea proiectului.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
3 iunie 2006 - 3 iunie 2022. Azi se fac 16 ani de cand au intrat in circulatie autobuzele Mercedes Citaro in Bucuresti, prima linie fiind 131 fiind lansata la Piata Presei. Ulterior pana in 2009 au fost cumparate in total 1000 autobuze noi in oras, impreuna cu 100 de troleibuze, modernizarea a 46 tramvaie si modernizarea principalelor trasee de tramvai din oras.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
4116 mai iese la probe rar, nu are puterea necesara in motor dupa modificarea in CNG. 4117 este si el electricul abandonat a. 4142 este cel in curs de transformare in troleibuz la URAC, proiect abandonat.
4536 este primul autovestiar pentru interventii, este functional in curs de finalizare.
4536 este primul autovestiar pentru interventii, este functional in curs de finalizare.
Păi practic 4536 este modificat doar prin interior, pe când celelalte au evident intervenții și schimbări mult pe partea tehnică aparent nereușite (chiar și 4116 care este finalizat). Mă așteptam troleibuzul să fie cel mai reușit și să înceapă o serie mai mare de convertiri ...
Cu proiectele abandonate mi-am amintit de DAF-ul 760, care prin 2011 se începuseră modificarea în autobuz turistic deși putea fi finalizat ...
LE: 4116 din câte știu este în Autobaza Alexandria, 4142 se află încă URAC iar 4536 va merge cel mai probabil la Secția Linii.
Cu proiectele abandonate mi-am amintit de DAF-ul 760, care prin 2011 se începuseră modificarea în autobuz turistic deși putea fi finalizat ...
LE: 4116 din câte știu este în Autobaza Alexandria, 4142 se află încă URAC iar 4536 va merge cel mai probabil la Secția Linii.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 636
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Exact, puterea dezvoltata si cuplul lui 4116 este mult prea slab in raport cu ce putea inainte de conversie. (168kW la 780Nm vs 205kW la 1100Nm.)Marian Andrei scrie:4116 mai iese la probe rar, nu are puterea necesara in motor dupa modificarea in CNG.
Săptămâna trecută, a fost prezentat timp de 2 zile, în fața Camerei de Comerț din București, autobuzul Mercedes-Benz Citaro C1 #4116, care a fost convertit (în loc de motorul Diesel Euro 3 are acum unul CNG Euro 6). Din ce am înțeles, autobuzul este în prezent garat în autobaza Militari și în curând va circula cu călători.
Față de E3-uri, arată mult mai bine, și are dotările unui autobuz modern: validatoare noi, afișaje pentru stații, prize USB, aer condiționat.
Mai jos, am atașat un link către un videoclip cu acesta:
Față de E3-uri, arată mult mai bine, și are dotările unui autobuz modern: validatoare noi, afișaje pentru stații, prize USB, aer condiționat.
Mai jos, am atașat un link către un videoclip cu acesta:
Acum cateva luni, autobuzul a fost omologat, dupa 2 luni de asteptare. Singura problema este motorul care nu prea are putere (asa cum a scris si Punmeister mai sus). Tinand cont ca apartine autobazei Militari si ca statia de alimentare cu Gaz Natural Comprimat este fix langa, probabil il vom vedea pe trasee precum 278. Daca gresesc cu ceva, va rog sa ma corectati.
Păi si daca nu s a rezolvat problema cu puterea motorului,cum ne- am putea aștepta să tragă cu tot cu călători? Poate nu va fi full în 278,dar daca ajunge în 336 cu siguranta va fi plin pana la refuz...
P.S: De cel electric se mai aude ceva?
P.S: De cel electric se mai aude ceva?
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 636
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Problema nu este neaparat puterea ci cuplul motor scazut. OM906LA original are cuplul la 1100 Nm, in timp ce dupa conversie are acum in jurul a 700 Nm.Ed4014 scrie: ↑Vin Noi 04, 2022 9:58 pmAcum cateva luni, autobuzul a fost omologat, dupa 2 luni de asteptare. Singura problema este motorul care nu prea are putere (asa cum a scris si Punmeister mai sus). Tinand cont ca apartine autobazei Militari si ca statia de alimentare cu Gaz Natural Comprimat este fix langa, probabil il vom vedea pe trasee precum 278. Daca gresesc cu ceva, va rog sa ma corectati.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Cat timp este un autobuz prototip cred ca mai bine ar lucra la el sa puna la punct problemele proiectului decat sa il scoata la traseu. Personal sper sa nu circule niciodata acest autobuz. Cu banii dati pe joaca de-a conversia mai bine se face un proiect pe fonduri UE pentru o achizitie mare de vehicule noi.
Dar a fost omologat totusi si RAR-ul a fost luat. Nu cred ca e chiar atat de prost din punct de vedere al motorolui iar de circulat, a circulat. Parerea mea este ca a fost dusa la extrem ideea ca nu este un autobuz bun. Nu cred ca italienii ar face conversii si pentru alte tari sa stea autobuzele nefolosite. La noi, niciun autobuz nu a fost folosit in regim normal. Toate au foarte putini Km pentru vechimea lor.
Raspuns de la STB privind scoaterea in linie a autobuzului Mercedes Benz CNG 4116:
,,Ca urmare a petiției dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport Bucureşti STB S.A. cu nr. XXXX/XX.05.2023, referitoare la autobuzul cu nr. de inventar 4116, nr. de înmatriculare B-321-PMB, vă comunicăm următoarele:
Vehiculul la care faceți referire a fost transformat astfel încât să fie alimentat cu gaz natural comprimat (GNC) și să respecte normele de poluare EURO 6, în cadrul unui proiect care nu a implicat fonduri ale STB S.A. sau ale PMB.
Autobuzul în cauză a fost predat pe data de 31.01.2023 către SC INTER-GAS ROMANIA SRL pentru efectuarea de probe funcționale și nu a fost încă returnat către STB S.A.
Totodată, vă asigurăm că STB S.A. scoate în circulație vehiculele care respectă toate prevederile legale aplicabile."
,,Ca urmare a petiției dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport Bucureşti STB S.A. cu nr. XXXX/XX.05.2023, referitoare la autobuzul cu nr. de inventar 4116, nr. de înmatriculare B-321-PMB, vă comunicăm următoarele:
Vehiculul la care faceți referire a fost transformat astfel încât să fie alimentat cu gaz natural comprimat (GNC) și să respecte normele de poluare EURO 6, în cadrul unui proiect care nu a implicat fonduri ale STB S.A. sau ale PMB.
Autobuzul în cauză a fost predat pe data de 31.01.2023 către SC INTER-GAS ROMANIA SRL pentru efectuarea de probe funcționale și nu a fost încă returnat către STB S.A.
Totodată, vă asigurăm că STB S.A. scoate în circulație vehiculele care respectă toate prevederile legale aplicabile."