Liniile 1/10 - Tot tronsonul traseului circular

Discuții și informații despre infrastructura tramvaielor și monitorizarea proiectelor de modernizare
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mie Mai 24, 2023 10:42 pm

Ca tot discutam de inelare in mai multe topice, sa ne mutam aici, acolo fiind doar discutii de vagoane.

Ca tot spunea colegul Ice de puncte unde se pierde timp, sunt destul de multe, si mare parte din cauza semaforizarii. Se sta foarte mult si la cele doua semafoare de la Pasaj Vacaresti, atat la Splai cat si la Tineretului, apoi iar se pierde timp la Sudului, unde mai ales cu Imperio daca nu esti sigur ca te poti lansa in siguranta de trafic, ramai pe izolator, fiind si in panta si tramvaiul mai lung, plus curba, decuplezi si daca nu ai viteza suficienta sau trebuie sa franezi, acolo ramai.

Se pierde mult timp si daca trebuie sa faci macazul la Vitan dupa 19, pierzi semaforul, daca mai e si 135ul in fata iar pierzi timp. Si la Obor se pierde mult timp, inclusiv in statia foarte aglomerata, plina in general de pensionari care evident ca urca si coboara mai greu.

Apoi, toata Oltenitei se parcurge cu greu din cauza ca au fost scoase gardurile. La Eroii Revolutiei se pierde mult timp, nu neaparat din cauza semafoarelor cat din cauza ca nu functioneaza macazurile automate. Apoi iar, daca prinzi 7, 47 in fata trebuie sa schimbi macazuri si se pierd semafoare.

La ora actuala singurele macazuri care functioneaza pentru schimbarea automata sunt la AFI si sub pasajul Basarab la urcare, in rest 0.

Si de multe ori am patit, inclusiv acum cateva zile, sa prind aproape toate semafoarele de pe traseu, chiar daca vatmanul era unul sportiv, cum dadea la usi parca intentionat se facea rosu, evident ca pana la Sudului unde am coborat mai aveam 2 vagoane in spate. :twisted:
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Joi Mai 25, 2023 10:08 pm

Pe fostul Vasile Milea se mai pun autobuzele liniei 105 sau aici scapa inelarul de circulat autobuze pe linia de tramvaie ?
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Joi Mai 25, 2023 10:56 pm

Cred ca a scapat.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
TudorSt
Utilizator avansat
Mesaje: 231
Membru din: Dum Mai 15, 2022 12:15 pm

Joi Mai 25, 2023 11:14 pm

Ca tot se vorbea la topicul liniei 41 de peroane scurtate, avem și aici situația asta. La “resistematizarea” Șoselei Olteniței făcută de PS4, ambele peroane de la stația Huși au fost scurtate foarte mult. Înainte încăpeau 2 V3A lejer, acum abia dacă intra un Imperio complet. Se și vede asfalt mai nou in locul unde au fost scoase bordurile.
Avatar utilizator
Vlad D.
Utilizator avansat
Mesaje: 134
Membru din: Joi Mai 05, 2022 8:24 am
Localitate: Bucuresti - Titangeles

Joi Iun 01, 2023 10:42 pm

Aveți idee cine a modernizat linia între Vitan și Dristor în 2008? Întreb deoarece s-au format niște fisuri de toată frumusețea pe acest tronson, cu toate că de bine sau de rău au fost cârpite, deși denivelările se văd cu ochiul liber. Nu neg că autobuzele nu au factor distructiv asupra liniei, dar personal nu mă gândeam să îl aibe chiar așa distructiv. :?
Făcând o comparație cu 21 între Obor și Sfântu Gheorghe (executată de Tehnologica Radion din ce m-am documentat), linia este cam în aceeași stare, diferența o constă faptul că pe Moșilor nu circulă autobuze pe linia de tramvai în prezent.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Joi Iun 01, 2023 11:12 pm

Au fost mai multe asocieri de firme, problema nu tine neaparat de ele ci de solutia constructiva foarte proasta. Necesita interventii majore in caz de fisuri sau inlocuit portiuni de linie. Pe tot inelul sunt fisuri, mai ales pe portiunea veche din Vasile Milea, Banu Manta, aproape de pasaj Vacaresti la fel. Calea Vacaresti este deja denivelata mult.

In mod normal tot inelul trebuia facut cu solutie ca pe linia 25 pe Bd. Timisoara. Si 41 era gandit sa fie toata linia Green Track, dar la momentul proiectului, CCCF nu avea experienta in solutii de genul, iar autoritatile se grabeau sa lanseze si finalizeze lucrarea.

Screenshot_20230601_230847_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20230601_230847_Samsung Internet.jpg (358.3 KiB) Vizualizat de 2604 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Vlad D.
Utilizator avansat
Mesaje: 134
Membru din: Joi Mai 05, 2022 8:24 am
Localitate: Bucuresti - Titangeles

Lun Iul 03, 2023 1:48 pm

S-au anunțat lucrări la stațiile STB de pe Olteniței? Nu am văzut niciun comunicat dat de STB sau de PS4/Daniel Băluță cu privire la lucrările care urmau a fi efectuate, doar nervi întinși la maximum privind faptul că nu s-a anunțat absolut nimic, tăcere totală, mai ales că se lucrează la 4 stații simultan (Cimitirul Șerban Vodă ambele sensuri, Brâncoveanu sens Sudului și Huși sens Sudului).
2D68BF88-7725-489D-B8AB-5B08176B93DC.jpeg
2D68BF88-7725-489D-B8AB-5B08176B93DC.jpeg (469.88 KiB) Vizualizat de 2440 ori
12CD28D9-506E-44A6-9CBC-006EE3BB2A6D.jpeg
12CD28D9-506E-44A6-9CBC-006EE3BB2A6D.jpeg (365.25 KiB) Vizualizat de 2440 ori
7A8C543C-B644-47AD-B48A-37969273ED66.jpeg
7A8C543C-B644-47AD-B48A-37969273ED66.jpeg (301.66 KiB) Vizualizat de 2440 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Iul 03, 2023 2:12 pm

E lucrarea PS4 care pare ca face ce vrea, cand vrea.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Vlad D.
Utilizator avansat
Mesaje: 134
Membru din: Joi Mai 05, 2022 8:24 am
Localitate: Bucuresti - Titangeles

Lun Iul 03, 2023 2:42 pm

As expected. :ugeek:
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Iul 03, 2023 4:17 pm

Astia se apuca nici nu stii cand, nici ce vor sa faca, nu m-ar mira daca la un moment dat ne trezim cu linia mutata prin parcul Tineretului sau scoasa de tot. Cum anul trecut s-au apucat sa scurteze statiile, cu greu au fost convinsi sa le lase de 40m pentru ca noile tramvaie au 36m, ei le lasau la 30m. :roll:
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Lun Iul 03, 2023 9:21 pm

Inseamna ca usor usor incep primariiile de sector sa modernizeze statiile stb. Si prin S3 daca se apuca de ele Negoita,se va vedea mobilizare si se vor misca lucrurile. Un lucru bun...
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Iul 03, 2023 9:52 pm

Nu e un lucru bun, ar trebui standardizate toate, nu am vazut prin niciun oras asa o segmentare a transportului public. Ar trebui toate facute dupa modelul celor de pe linia 41 si gata. Si toate la un standard pentru vagoanele de 36m.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Lun Iul 03, 2023 10:58 pm

Da,cu condiția să nu iasă ceva de tipul unui kitsch sau sa vedem statii roz bonbon.Pe oameni,călători ii intereseaza ca atunci cand coboară dintr-un vehicul sa nu isi piciorul în statie,ca se duce direct intr o groapă.Treburi din astea...Mi se par reușite si cele facute prin sectorul 3,pe la mall vitan sau kaufland,deci personal nu m ar deranja ca model.Si e ceva normal,ca fiecare primar sa isi pună "eticheta" ștampila,cu condiția să nu cadă în extrema cealaltă de...kitsch.
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 342
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Lun Iul 03, 2023 11:05 pm

Off-topic: Cea mai mare problemă este că, atât pentru stațiile din Sectorul 3, cât și pentru cele din Sectorul 4, nu s-a anunțat absolut nimic de modificarea acestora, deci călătorii au fost derutați.
Din punctul meu de vedere, cele de pe Calea Vitan nu arată deloc bine. Cea mai mare greșeală făcută, însă primarul nu își dă seama, este alegerea bordurilor rotunde și deschise la culoare. Am observat că aproape toate s-au murdărit extrem de repede, iar altele sunt deja ciobite.

Revenind la inelare, aș atrage atenția atât STB-ului, cât și primăriei Municipiului București, în privința asfaltului ales, care se deteriorează extrem de repede. Autobuzele care circulă pe calea de rulare a tramvaielor de pe inelar, mai exact de la Dristor la Gheorghe Petrașcu, și de la Vatra Luminoasă la Perla, trebuie să ocolească tot felul de gropi, dacă nu vine nimic din contrasens.
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Lun Iul 03, 2023 11:22 pm

Si asta cu gropile de pe inelar este la fel de importanta...
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Iul 04, 2023 10:01 am

Astazi tramvaiele au foaie in geam care anunta ca nu se opreste in statia Opris Ilie.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Iul 04, 2023 1:14 pm

Odata cu intrarea celor 12 Imperio, inafara orei de varf raman doar cele 12 ture de Militari pe 10, cele de Dudesti fiind doar ture mici. La ora asta sunt cele 11 Imperio pe care le avem si 3006. Ramane de vazut in weekend daca raman tot 12 ture, dar cel mai probabil asa va fi.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Iul 17, 2023 2:40 pm

La ora actuala sunt inchise toate statiile intre Sudului si Sura Mare, din pacate lucrarile realizate de PS4 nu includ o modernizare efectiva a statiilor, nu au fost nici macar inlocuite bordurile decupate si sparte acum ceva ani cand au intrat Bucur LF pe aici. Nu au fost puse nici pavele pentru persoanele cu dizabilitati iar gardurile sunt cu cadru si cabluri pe toata lungimea, care in momentul in care vor intra cei cu bemveuri in capetele statiei se vor detensiona si strica pe toata lungimea. Se monteaza copertinele model PS4 cum avem si pe Giurgiului.

Inchiderea nu este una oficiala, la Sudului si Sura Mare stau controlori in statie care anunta calatorii ca nu se opreste pe Soseaua Oltenitei.

Mai bine punea gardurile la loc...
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
TudorSt
Utilizator avansat
Mesaje: 231
Membru din: Dum Mai 15, 2022 12:15 pm

Lun Iul 17, 2023 2:52 pm

Macar le lungesc la loc cum erau pana acum un an?
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Iul 17, 2023 3:02 pm

Nu, au ramas fix la fel, la modernizarea Sos Oltenitei de acum 14 ani au fost facute de 75-80 metri, apoi au fost scurtate la 40 metri, initial a vrut sa le scurteze la 30 de metri, dar cu interventii mari au fost convinsi sa nu faca asta ca nu vor avea loc noile tramvaie.

Un exemplu before-after de la statia Husi.
P.S. Ca sa nu mai zic de proiectantii lu peste prajit care au scurtat statiile de la Iuliu Maniu pe fostul Vasile Milea, de acum nu mai pot sa opreasca doua tramvaie. :evil:

before.jpg
before.jpg (335.99 KiB) Vizualizat de 2046 ori
after.jpg
after.jpg (188.12 KiB) Vizualizat de 2046 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Lun Iul 17, 2023 3:37 pm

Ca tot este discutia despre inelar,este adevarat ce se aude cu capatul de la Romprim,cum ca ar urma sa se puna doua-trei generatoare de mare capacitate pentru a putea intoarce,din nou,tramvaiele acolo? Ca asa lucrarile propriu-zise,la instalatia electrica cu substatia ar dura 1-2 ani...
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Iul 17, 2023 3:52 pm

Va fi pusa o substatie tip container pana la finalul anului. Exclus alta solutie temporara.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Lun Iul 17, 2023 4:29 pm

Da,posibil sa nu fi inteles bine ca i generator sau substatie tip container. Dar intrebarea ar fi,termina asa repede lucrarile chiar si pe provizoratul asta de pana la sfarsitul anului? Am inteles,ca ar fi de durata...
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Iul 17, 2023 5:00 pm

Contractul are termen 31 decembrie 2023. O substatie tip container nu e neaparat provizore si chiar este mult mai eficienta ca spatiu utilizat si organizare.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Lun Iul 17, 2023 5:08 pm

Ok,mersi mult.
Scrie răspuns

Înapoi la “Infrastructura tramvaielor din regiune”