În cadrul expoziției InnoTrans 2022, Talgo și DB au prezentat noul model ICE L, un tren dezvoltat pe platforma deja cunoscută pe piața din Spania, având o caracteristică unică a osilor și amortizoarelor instalate sub articulațiile dintre vagoane. Trenurile vor avea o capacitate de 562 locuri, dintre care 85 la clasa 1a și 477 la clasa 2a. Podeaua trenurilor va beneficia de acces fără trepte pentru peroanele construite la standardul de 760 mm.
Trenurile vor fi compuse din câte 17 vagoane și locomotivă multi-sistem, având posibilitatea de a utiliza atât locomotive diesel cât și electrice. Primele trenuri de acest tip vor începe să opereze în 2024, fiind compatibile cu rutele care leagă Germania de Austria, Elveția și Olanda. În prima etapă, trenurile vor opera între Berlin și Amsterdam. Viteza comercială a trenurilor va fi de 230 km/h.
Contractul pentru noile trenuri a fost semnat în 2019, după ce în 2015 DB a anunțat că pregătește o nouă achiziție de trenuri de mare viteză. Acordul vizează 100 de trenuri, prima comandă fermă fiind pentru 23 de trenuri, la o valoare total estimată de 550 milioane de euro.
Talgo și DB prezintă noul model ICE L
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5638
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5638
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Interiorul vagonului