Budapesta - Tramvaiele CAF Urbos 3 (5 module/56+51)

Știri, reportaje și informații despre mobilitatea în Ungaria
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6237
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Iun 23, 2025 10:26 pm

Tramvaiele CAF Urbos de formate din 5 module au lungimea de 34 de metri. Au fost achiziționate începând cu 2015, varianta de 5 module fiind in numar de 56 după primul contract încheiat în 2021, urmând să se mai alature alte 51 de tramvaie aflate in curs de livrare de anul acesta.

Vagoanele sunt numerotate incepand cu 2201.

DSC_2402.jpg
DSC_2402.jpg (270.64 KiB) Vizualizat de 138 ori
DSC_2389.jpg
DSC_2389.jpg (256.51 KiB) Vizualizat de 138 ori
DSC_2235.jpg
DSC_2235.jpg (333.21 KiB) Vizualizat de 138 ori
DSC_2232.jpg
DSC_2232.jpg (313.4 KiB) Vizualizat de 138 ori
20250317_203737.jpg
20250317_203737.jpg (202.96 KiB) Vizualizat de 138 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6237
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Iun 23, 2025 10:52 pm

Budapesta începe recepția unui lot de 51 de tramvaie noi ce vor crește la aproape jumătate procentul tramvaielor noi din oraș. Noile tramvaie vor circula și pe liniile ce trec pe lângă Parlament

În urma finalizării cu succes a testelor de rulare și a avizelor de omologare, trei tramvaie CAF recepționate de la producătorul spaniol au ridicat numărul vehiculelor noi la 10, din totalul de 51 comandate de BKK pentru reînnoirea parcului de tramvaie. Este vorba de al doilea lot de tramvaie noi cu 5 module produse de CAF, după ce un lot de 56 de unități a fost livrat în perioada 2015-2021.

Noile garnituri, cu podea joasă și sisteme moderne de climatizare, au ca obiectiv creșterea confortului călătorilor și îmbunătățirea accesibilității pentru persoanele cu mobilitate redusă. În contextul angajamentelor privind eficiența energetică și reducerea emisiilor, aceste tramvaie promit un consum optimizat și un impact minim asupra mediului urban.

După punerea în circulație a întregii comenzi, estimată până la sfârșitul anului 2026, proporția tramvaielor cu podea joasă din Budapesta ar putea urca de la 30% la peste 40%. Din această toamnă, noile vehicule vor fi alocate pe liniile 1, 3, 17, 19, 42, 50, 56, 56A şi 61, iar, în funcţie de finalizarea lucrărilor de infrastructură, ele vor deservi până la finalul anului și traseele 2, 23, 24 și 62, urmând ca pe liniile 14 și 69 să fie introduse alte tramvaie cu podea joasă.

Proiectul de modernizare este cofinanțat de Uniunea Europeană și Guvernul Ungariei, reflectând angajamentul autorităților în direcţia mobilităţii sustenabile şi creşterii calităţii serviciilor de transport public.

https://mobilitate.eu/budapesta-tram-2025/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Scrie răspuns

Înapoi la “Ungaria”