Linia 41 „Metrou Ușor” - Piața Presei - Ghencea

Discuții și informații despre infrastructura tramvaielor și monitorizarea proiectelor de modernizare
Scrie răspuns
Cristi
Utilizator avansat
Mesaje: 632
Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
Localitate: Bucuresti

Dum Mar 24, 2024 9:16 pm

Marian Andrei scrie:
Dum Mar 24, 2024 7:45 pm
Dupa mult timp a inceput montarea refugiilor si in statiile lui 41, sunt cate doua pe fiecare peron, momentan in curs de montare.


20240323_073404.jpg

20240323_073100.jpg

20240323_073052.jpg

In sfarsit au facut si ei ceva bun pentru linia asta, macar e ok daca monteaza cate doua refugii pe fiecare peron in parte.
Solaris pe 70. 8-)
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6237
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Mar 26, 2024 2:58 pm

In weekend se demonteaza si aici paleta.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6237
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Mar 29, 2024 10:48 am

Continua montarea noilor refugii. Sambata au loc si ceva lucrari la linie, revizia retelei de contact, se inlocuiesc curbele de la Piata Crangasi si se fac alte lucrari la calea de rulare.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
TudorSt
Utilizator avansat
Mesaje: 278
Membru din: Dum Mai 15, 2022 12:15 pm

Vin Mar 29, 2024 10:53 am

Ce bine! Chiar voiam să întreb dacă se mai face vreo revizie la linie, nu țin minte să se mai fi făcut în ultimii 4-5 ani.
Cristi
Utilizator avansat
Mesaje: 632
Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
Localitate: Bucuresti

Vin Mar 29, 2024 2:12 pm

De la STB si TPBI:

INFO UTIL: Linia de tramvai 41 va fi suspendată temporar, sâmbătă, 30.03.2024.

🟢 Legătura între cartierul Drumul Taberei și zona de Nord a Capitalei se va face cu autobuzele liniei navetă 641. Aceasta va funcționa pe traseul cuprins între Piața Presei și Ghencea.

🟢 Circulația tramvaielor pe linia 41 va fi reluată duminică, pe ambele sensuri de circulație între Crângași și Turda. Pe acest tronson s-a circulat, în ultimele 4 luni, doar pe un singur culoar.

🟢 Întreruperea circulației tramvaielor timp de o zi este necesară din cauza lucrărilor pentru demontarea macazurilor. Acest mecanism a asigurat traversarea Podului Grant, pe durata lucrărilor de reparație.
______
🟢 Important: pe traseul dintre Piața Montreal și Bd. Ion Mihalache, autobuzele 641 vor circula pe linia de tramvai, astfel că accesul în autobuz se va face de pe peron.

Totodată, autobuzele liniei metropolitane 426 vor opri în terminalul „Ghencea” la peronul liniilor 421 și 424 (peronul 4).
Solaris pe 70. 8-)
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6237
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Apr 09, 2024 10:47 pm

Odata cu finalizarea lucrarilor la calea de rulare pe Pasaj Grant, au fost eliminate si restrictiile de viteza de 30 kmh pentru linia 41. Acestea au fost puse in anul 2007, dar nu au fost mereu respectate in exploatare.

DSC_2104.jpg
DSC_2104.jpg (294.49 KiB) Vizualizat de 7389 ori
DSC_2097.jpg
DSC_2097.jpg (257.99 KiB) Vizualizat de 7389 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 681
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Mar Apr 09, 2024 10:55 pm

Si cat e acum, 50 km/h?
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6237
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mie Apr 10, 2024 7:53 am

Cat pot tramvaiele, deci 50.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Silviu
Utilizator avansat
Mesaje: 193
Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
Localitate: Bucuresti / Titan

Mie Apr 10, 2024 8:22 am

Au cumva limitator de viteza sau 50 e viteza maxima?
TudorSt
Utilizator avansat
Mesaje: 278
Membru din: Dum Mai 15, 2022 12:15 pm

Mie Apr 10, 2024 8:31 am

Imperio, CH și CA sunt limitate electronic, dar V3A clasic poate să atingă și 60 dacă nu mă înșel. Când încă circulau pe 41, de multe ori mergeau și cu aproape 60 pe pod și pe porțiunea aceea dintre Crangasi și Ciurel.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6237
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Dec 13, 2024 6:19 pm

A fost adusa sina pentru inlocuirea curbei de la Piata Crangasi.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6237
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Dec 16, 2024 10:03 am

Incepand de azi parcul pe linia 41 a crescut la 30 ture, cu 22 ture Alexandria si 8 BN, cele doua ture in plus fiind de la depoul Alexandria cu Imperio si la nevoie 4002.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6237
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Ian 18, 2025 9:44 am

Parcul liniei de metrou usor incepand cu 1 ianuarie 2025:

Zi lucratoare - 30 ture
Depoul Alexandria - 22
Depoul Bucurestii Noi - 8

Zi de weekend/sarbatoare - 21 ture
Depoul Alexandria - 20
Depoul Bucurestii Noi - 1

Ramane tot singura linie de tramvai deservita exclusiv de tramvaie accesibilizata la orice moment al programului.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6237
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Mai 09, 2025 3:35 pm

Se inlocuiesc cu sisteme moderne toate instalatiile de ungere de pe traseu, inclusiv cele de la Crangasi. Cele vechi erau montate prin 2004. De asemenea se lucreaza si la inlocuirea tronsoanelor de sina uzata.

20250509_152748 (1).jpg
20250509_152748 (1).jpg (374.17 KiB) Vizualizat de 2773 ori
20250509_152746.jpg
20250509_152746.jpg (402.75 KiB) Vizualizat de 2773 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6237
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Iun 21, 2025 11:11 pm

Imagini de azi de la pranz cu mobilizarea de la intersectia Timisoara x Brasov. Era necesara de ani buni inlocuirea intersectiei de aici, dar a durat pana sa fie comandata una noua, fiind o piasa unicat si complexa, cu unghiuri unice si curba.

20250621_160235.jpg
20250621_160235.jpg (387.24 KiB) Vizualizat de 524 ori
20250621_160056.jpg
20250621_160056.jpg (355.57 KiB) Vizualizat de 524 ori
20250621_160054.jpg
20250621_160054.jpg (335.77 KiB) Vizualizat de 524 ori
20250621_160043.jpg
20250621_160043.jpg (355.19 KiB) Vizualizat de 524 ori
20250621_160008.jpg
20250621_160008.jpg (319.46 KiB) Vizualizat de 524 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6237
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Iun 24, 2025 11:41 pm

Intersectia este finalizata, se simte ca in vremurile bune in 2002 8-) Momentan rutier a fost finisata cu piatra cubica, urmand ca in viitorul apropiat sa fie asfaltata si finisata.

20250623_121852(0).jpg
20250623_121852(0).jpg (317.06 KiB) Vizualizat de 348 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6237
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mie Iun 25, 2025 1:01 pm

Linia 41 Metrou Ușor își va consolida statutul de linie de agrement a capitalei pe lângă rolul vital în mobilitatea zilnică. Primăria Sectorului 1 va realiza un mare Parc Sportiv pe bulevardul Mărăști

Proiectul de amenajare a celui mai mare parc sportiv din România începe să prindă contur. Consiliul General al Municipiului București a aprobat, în ședința de astăzi, proiectul de hotărâre privind solicitarea către Guvernul României de emitere a unei hotărâri privind trecerea imobilului identificat cu IE 226775, aflat în domeniul privat al statului și în administrarea Agenției Naționale pentru Sport, în domeniul privat al Municipiului București și în administrarea Sectorului 1 al Municipiului București în vederea realizării obiectivului de investiții “Parc Sportiv”, informează Primăria Sectorului 1. Este vorba de aproape toată zona dintre Cașin/Stadionul Arcul de Triumf și terminalul liniei 41 de la Piața Presei, ce se întinde pe aproape două stații ale liniei de metrou ușor.

Odată cu realizarea acestei investiții, dar și în prezent, linia 41, metroul ușor al capitalei, își va consolida statutul de linie de agrement, pe lângă rolul vital pe care îl are în mobilitatea zilnică, fiind cea mai rapidă și aglomerată linie de tramvai din București. Pe lângă centrele comerciale pe care le conectează, linia de metrou ușor asigură legătura cu Stadionul Steaua, Arena Rapid și Stadinul Arcul de Triumf, pe lângă parcurile Drumul Taberei, Crângași și Herastrău, cu bazele sportive aferente. Mai mult, linia de metrou ușor asigură cel mai rapid transport către zona campusului universitar Agronomie și a complexului Romexpo, fiind și o legătură rapidă spre liniile de transport din zona de nord a orașului, inclusiv la Piața Presei cu linia 100 ce asigură legătura cu aeroporturile Otopeni și Băneasa.

Pentru că bazele sportive din Sectorul 1 au fost lăsate în paragină, în timp ce alte metropole europene au investit masiv în sport, Primăria Sectorului 1 și-a propus un amplu program de reclădire a infrastructurii sportive din Sectorul 1. Unul dintre principalele puncte ale acestui program îl constituie transformarea întregii zone adiacente Stadionului Tineretului și a Ștrandului Tineretului într-un spațiu verde dedicat sportului de masă și redarea lor către comunitatea locală.

https://mobilitate.eu/linia-41-metrou-usor-2/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Scrie răspuns

Înapoi la “Infrastructura tramvaielor din regiune”