Linia 41 „Metrou Ușor” - Piața Presei - Ghencea

Discuții și informații despre infrastructura tramvaielor și monitorizarea proiectelor de modernizare
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5541
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Joi Iun 09, 2022 1:27 pm

In ultima perioada s-a lucrat mult noaptea la inlocuit sina, in special intre Bd. Timișoara și Drumul Taberei. Montarea gardurilor este momentan suspendata, echipele lucrand la statii intre depourile Militari si Alexandria si la garduri pe Vasile Milea.

O imagine din Ghencea - 044, 273 si 224 ale depoului Bucurestii Noi, care pana acum un an era depou de clasice iar incepand din septembrie 2021 primeste toate electronicele din URAC.

20220609_112240.jpg
20220609_112240.jpg (240.87 KiB) Vizualizat de 5180 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5541
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Dum Iun 12, 2022 4:44 pm

De la epeva 282 nici nu ma asteptam la altceva :twisted:
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2561
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Dum Iun 12, 2022 5:07 pm

Pai si care i cauza ? Au luat-o boghiurile înainte si au uitat de linie???
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5541
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Dum Iun 12, 2022 11:42 pm

Sunt zeci de motive din care se poate intampla asta, cel mai des acolo din cauza rulmentilor de crapodina care se pot sparge si blocheaza pivotarea boghiului, cum a fost la 154 acum multi ani pe sensul celalalt.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2561
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mie Iun 15, 2022 1:52 pm

Reabilitarea unui singur peron de tramvai de pe linia 41 costă 123.000 de euro

Consilierii generali au aprobat, pe 2 iunie 2022, noii indicatori tehnico economici ai proiectului de reabilitare a 14 peroane de tramvai de pe linia 41, rămase nemodernizate. Reabilitarea va ajunge, în medie, la 123.000 de euro pentru un singur peron, valoare cu TVA, de 2,4 ori mai mult decât a costat modernizarea la primele 8. Lucrările ar trebui să fie gata până în septembrie, când vor intra în circulație primele tramvaie produse de Astra Arad și care sunt mai lungi decât refugiile.

Proiectul Modernizare peroane pe traseul liniei de tramvai 41 a fost aprobat în CGMB în octombrie 2018. Reabilitarea celor 22 de refugii era estimată atunci că va costa 6,9 milioane de lei. Lucrarea trebuia terminată în 8 luni.

Noile garnituri de tramvai produse de Astra Arad au 36 de metri, cu mult mai mult decât cele aflate acum în circulație, care au maxim 27 de metri lungime. Încă de la semnarea contractului, problema a fost semnalată de STB care a început procedura de modernizare și prelungire a refugiilor, proiect preluat apoi de municipalitate.

Conform datelor furnizate de STB, pentru Buletin de București, refugiile de tramvai din municipiul Bucureşti nu au o lungime standard. Lungimea peroanelor variază între 28 și 90 de metri, în funcție de perioada când au fost construite sau modernizate.

8 peroane în 4 ani, 50.000 de euro bucata
În cei aproape 4 ani de când investiția de reabilitare a refugiilor a primit undă verde în Consiliul General au fost modernizate doar 8 din cele 22 cuprinse în proiect.

Primăria Capitalei a trimis, la solicitarea Buletin de București, o situație cu costurile de reabilitare a celor 8 peroane. În total, modernizarea lor a costat 2 milioane de lei, cu TVA. Ceea ce înseamnă, în medie, 50.000 de euro per bucată.
Pe 2 iunie a ajuns în Capitală primul tramvai produs de Astra Arad pentru municipalitate, care va fi supus probelor și omologării. Nicușor Dan a anunțat că în fiecare lună vor sosi alte patru garnituri. În total, Primăria a contractat 100 de tramvaie produse la Arad pentru care va plăti 200 de milioane de euro,

14 peroane în 4 luni, 123.000 de euro bucata
“Primele tramvaie vor circula pe lina 41 de la 1 septembrie, poate mai repede. E nevoie să extindem nişte peroane. Azi (2 iunie, n. red) am avut o şedinţă, pentru că au crescut preţurile, am mărit indicatorii şi până iese tramvaiul din probe vom avea peroanele mărite. Următorul lot va circula pe liniile 1-10”, a declarat Nicuşor Dan la Digi 24.

Restul de 14 peroane rămase nemodernizate care urma să fie gata până în septembrie vor costa, însă, mult mai mult decât primele 8. Valoarea proiectului a fost modificată de consilierii generali la 8.585.000 de lei, cu TVA. Ceea ce înseamnă aproximativ 123.000 de euro bucata. Decizia consilierilor a fost justificată prin creșterea foarte mare a prețurilor la materialele de construcții.

Ce costă 123.000 de euro la un singur refugiu?
Peroane care vor fi modernizate

Agronomie – ambele sensuri;
Cașin – ambele sensuri;
Podul Ciurel – ambele sensuri;
Orșova – ambele sensuri;
Drumul Taberei- ambele sensuri;
Parc drumul Taberei – ambele sensuri;
Brașov – ambele sensuri;
Am solicitat Primăriei Capitalei să ne pună la dispoziție memoriul tehnic care stă la baza lucrărilor de modernizare pentru a vedea, exact, ce presupun acestea.

Conform memoriului tehnic, lungimea peroanelor este între 50,5 și 66 metri, iar lățimea cuprinsă între 2 și 2,5 metri. Peroanele sunt din beton armat, iar acoperirea va fi cu asfalt. Totodată, peroanele vor fi dotate cu gard pentru protecția călătorilor, indicator și bornă de ocolire în alveola de la capătul peronului, indicator de stație, coșuri de gunoi, fundații pentru adăpostirea călătorilor.

Pentru alimentarea cu energie electrică a peroanelor sunt prevăzute următoarele:

Pozarea în lungul peronului a țevilor de protecție pentru alimentarea cu energie electrică a consumatorilor electrici de pe peron;
Realizarea în peron a căminelor de tragere amplasate astfel încât să se poată realiza corespondența cu rețeaua multitubulară existentă și cu căminul din trotuar pentru asigurarea surselor de alimentare cu energie electrică pentru consumatorii din peron;
În dreptul peroanelor se vor utiliza subtraversările existente din carosabil în vederea asigurării surselor de alimentare cu energie electrică pentru consumatorii din peron şi a instalației de legare Ia pământ. În cazul în care nu se vor putea utiliza subtraversările existente, se vor realiza altele prin foraj dirijat orizontal.
Realizarea instalației de legare Ia pământ prin pozarea în lungul peronului a unui platband din oțel zincat Ia care se vor racorda toate elementele metalice ale peronului (adăpost pentru calatori, indicator stație, gard etc.), ne-a transmis Primăria București.
Lucrările de modernizare a peroanelor vor fi executate de Trustul de Clădiri Metropolitane.

Alte 33 de peroane așteaptă modernizarea
Situația nu e mai bună nici pe celelalte linii, altele decât 41, pe care vor circula garnituri Astra. Conform Studiului de oportunitate aprobat de HCGMB, noile tramvaie sunt destinate linilor 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55.

Singura linie pe care nu mai e nevoie de modernizarea peroanelor este linia 50. La toate celelalte mai trebuie făcute lucrări.

Linia 1- 3 peroane;

Linia 10- 3 peroane;

Linia 21- 1 peron;

Linia 25 – 22 peroane (patru peroane la comun cu linia 1/10);

Linia 32 – 2 peroane

Linia 40 – 2 peroane;

Pentru aceste lucrări nu există, încă, proiecte de modernizare și nici buget alocat.

Conform estimărilor făcute de PMB, cele mai aglomerate linii de tramvai sunt 1 și 10, ambele cu peste 50.000 de călători zilnic.

https://buletin.de/bucuresti/reabilitar ... 0-de-euro/
Ultima oară modificat Mie Iun 15, 2022 2:21 pm de către Lucian, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 628
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Mie Iun 15, 2022 2:09 pm

Chiar nu poti sa pui continutul articolului de pui mereu numai linkuri?
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5541
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mie Iun 15, 2022 2:10 pm

E normal sa coste, ca sa reziste minim 10-15 ani. Plus ca sunt primele unde a fost instalata si infrastructura pentru camere, displayuri si retea wi-fi, cand vor fi luate echipamentele deja au suportul realizat. Cei din presa comenteaza de costuri cum vor comenta si cand tramvaiele nu vor deschide o usa din cauza lungimii peroanelor. :twisted:
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2561
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mie Iun 15, 2022 2:22 pm

punmeister scrie:
Mie Iun 15, 2022 2:09 pm
Chiar nu poti sa pui continutul articolului de pui mereu numai linkuri?
Am mai pus si continut,dar pe cine intereseaza poate da si click pe stirea cu pricina.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5541
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mie Iun 15, 2022 2:33 pm

Poti pune doar titlul sau 1-2 fraze esentiale. Sa nu depaseasca 500 caractere, prin alte parti se copiaza totul fara rusine :twisted:
Lucian scrie:
Mie Iun 15, 2022 2:22 pm
punmeister scrie:
Mie Iun 15, 2022 2:09 pm
Chiar nu poti sa pui continutul articolului de pui mereu numai linkuri?
Am mai pus si continut,dar pe cine intereseaza poate da si click pe stirea cu pricina.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2561
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mie Iun 15, 2022 2:49 pm

Bun asa.Mersi.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5541
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Iun 17, 2022 6:01 pm

La Piata Drumul Taberei au fost pregatite si inventariate traversele, o parte vor fi inlocuite, se asemenea in intersectie va fi utilizata sina cu canal, fiind schimbata solutia tehnica existenta. Constructorul a primit proiectul noului tip de peron, acum 12 ani cand a fost demarata lucrarea la metrou fiind predate amplasamente cu proiecte ce nu luau in calcul tramvaie si gabarite mari.

20220617_141801.jpg
20220617_141801.jpg (286.33 KiB) Vizualizat de 4865 ori
20220617_141533.jpg
20220617_141533.jpg (228.64 KiB) Vizualizat de 4865 ori
20220617_141527.jpg
20220617_141527.jpg (263.79 KiB) Vizualizat de 4865 ori
20220617_141344.jpg
20220617_141344.jpg (233.11 KiB) Vizualizat de 4865 ori
20220617_141315.jpg
20220617_141315.jpg (233.15 KiB) Vizualizat de 4865 ori
20220617_141223.jpg
20220617_141223.jpg (258.23 KiB) Vizualizat de 4865 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5541
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Joi Iun 23, 2022 9:47 am

Azi noapte a fost reluat montajul gardurilor pe traseu, se monteaza 20-30 garduri pe noapte.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5541
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Iun 24, 2022 5:08 pm

In URAC se lucreaza intens la sablarea si revopsirea ultimelor garduri pentru linia 41, urmatoarea serie fiind nou confectionata. Pana acum atat pe linia 41 cat si pe Vasile Milea au fost montate garduri resablate si revopsite din loturile demontate de pe Soseaua Oltenitei si Vasile Milea. Pana in toamna trebuie montate pana se termina, la Ion Mihalache si in terminalul Piata Presei.

Se asteapta si inceperea lucrarilor la peroane, in cazul in care pana in septembrie cand se estineaza inaugurarea noilor tramvaie nu vor fi gata, peroanele ramase vor fi prelungite provizoriu.

20220624_110437.jpg
20220624_110437.jpg (202.36 KiB) Vizualizat de 4730 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
bgd70
Utilizator nou
Mesaje: 38
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:10 am

Vin Iun 24, 2022 5:27 pm

Un mic offtopic. Pe Soseaua Oltenitei se vor remonta gardurile dupa ce termina PS4 lucrarile la strada?
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5541
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Iun 24, 2022 5:32 pm

Nu, nu sunt dorite de primaria de sector si cat timp bulevardul este in administrarea lor nu prea pot fi convinsi.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5541
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Joi Iun 30, 2022 1:02 pm

In ultimele 2 nopti echipele STB SA si Astra Arad au mers cu boghiul de gabarit pe linia 41 si accesul de la depoul Alexandria. Inafara modificarii peroanelor vechi pe majoritatea traseului si a copertinelor de acces in pasajele de la Crangasi si Pasaj Grant, nu sunt probleme.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5541
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Joi Iun 30, 2022 5:05 pm

Au prins viteza lucrarile la Piata Drumul Taberei, constructorul avand ca termen de finalizare finalul lunii august pentru redeschiderea circulatiei tramvaielor pe amplasamentul normal. Vor fi necesare 4-5 zile, mai multe oricum nu vor fi permise, pentru conectarea liniei, timp in care ne vom chinui cu 641, la jumatatea lunii august. Finalizarea lucrarilor aici este necesara atat pentru noile peroane cat si pentru circulatia cu tramvaie Imperio, acestea nu pot circula pe traseul deviat.

STB SA a prins viteza cu montarea gardurilor, urmand ca la mijlocul lui iulie sa se treaca in Militari cu lucrarile.

Vestea cea mai buna este ca chiar astazi a fost semnat contractul cu Trustul Cladiri Metropolitane pentru lucrarile la peroanele ramase.

20220630_131811.jpg
20220630_131811.jpg (245.12 KiB) Vizualizat de 4606 ori
20220630_131645.jpg
20220630_131645.jpg (245.68 KiB) Vizualizat de 4606 ori
20220630_131643.jpg
20220630_131643.jpg (249.89 KiB) Vizualizat de 4606 ori
20220630_131513.jpg
20220630_131513.jpg (184.58 KiB) Vizualizat de 4606 ori
20220630_131311.jpg
20220630_131311.jpg (235.66 KiB) Vizualizat de 4606 ori
20220630_131306.jpg
20220630_131306.jpg (310.05 KiB) Vizualizat de 4606 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2561
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Vin Iul 01, 2022 9:34 pm

Va fi afectată circulația lui 41?
Alex

Vin Iul 01, 2022 9:38 pm

La Piata Crângași-Piața Presei se mai inlocuiesc gardurile alea? Ca arată ruginte "ca pe dupa râzboi"
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 628
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Vin Iul 01, 2022 9:54 pm

Lucian scrie:
Vin Iul 01, 2022 9:34 pm
Va fi afectată circulația lui 41?
Vor face ca in 2019, adica vor pune macaz californian si merg la paleta.
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2561
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Vin Iul 01, 2022 10:15 pm

Dacă vor lucra la structura de rezistență si treburi de genul,ma gandesc ca nu va putea circula o perioadă.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5541
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Iul 02, 2022 8:17 am

Este vorba de continuarea sensului celalalt, un sens a fost facut in 2019. Se va circula tot in sistem paleta, dar nu mai devreme de 2023.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5541
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Iul 04, 2022 8:11 pm

In URAC a inceput productia de garduri noi, acestea se vor alatura loturilor sablate si revopsite tot in URAC, pentru a ajunge anul asta pentru finalizarea liniei 41 dar si cel putin pentru tronsonul Carpati - Bulevardul Gloriei pe Bucurestii Noi.

20220704_102210.jpg
20220704_102210.jpg (181.36 KiB) Vizualizat de 4405 ori
20220704_102157.jpg
20220704_102157.jpg (179.15 KiB) Vizualizat de 4405 ori
20220704_102147.jpg
20220704_102147.jpg (162.39 KiB) Vizualizat de 4405 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5541
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Iul 12, 2022 4:21 pm

Se lucreaza bine la Piata Drumul Taberei, se pregateste revenirea traficului auto pe sensul spre Militari pentru a se elibera intersectia si zona caii de rulare in vederea refacerii amplasamentului.

20220712_133433.jpg
20220712_133433.jpg (179.14 KiB) Vizualizat de 4186 ori
20220712_133238.jpg
20220712_133238.jpg (199.47 KiB) Vizualizat de 4186 ori
20220712_133217.jpg
20220712_133217.jpg (192.74 KiB) Vizualizat de 4186 ori
20220712_133110.jpg
20220712_133110.jpg (169.02 KiB) Vizualizat de 4186 ori
20220712_133038.jpg
20220712_133038.jpg (208.47 KiB) Vizualizat de 4186 ori
20220712_133030.jpg
20220712_133030.jpg (168.7 KiB) Vizualizat de 4186 ori
20220712_132807.jpg
20220712_132807.jpg (189.54 KiB) Vizualizat de 4186 ori
20220712_132803.jpg
20220712_132803.jpg (188.58 KiB) Vizualizat de 4186 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Scrie răspuns

Înapoi la “Infrastructura tramvaielor din regiune”