Tramvaie de 18 metri de la Electroputere VFU Pascani (40 - 2024-2025)
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
STB SA începe procedurile pentru achiziția celor 40 de tramvaie de 18 metri livrate de Electroputere VFU Pașcani
În urma deciziilor CNSC ce obligă Primăria Capitalei și STB SA să achiziționeze tramvaiele pentru care a fost finalizată licitația în anul 2020, contractul fiind atribuit prin licitație firmei Electroputere VFU Pașcani, STB SA a demarat procedurile de achiziție a acestora, contractul fiind pentru minim 40 de tramvaie, cu posibilitatea prelungirii pentru achiziția altor 60 de unități. Totuși, în contextul dat, vor fi achiziționate doar 40 de tramvaie, fără semnarea unui nou acord cadru.
Astfel, în ședinta AGA a STB SA din 4 martie, a fost emisă o hotărâre publicată pe siteul STB SA prin care se hotărăște:
Art. 1. Se aprobă Nota justificativă nr 135021/26.02.2024 privind necesitatea îndeplinirii obligației STB SA de a pune în executare Deciziile CNSC și achizitionării de tramvaie noi, în acord cu DCA 26/28.02.2024; C.U.I 1589886 J40/46/1991 SOCIETATEA DE TRANSPORT BUCUREŞTI STB S.A. Adresă: B-dul. Dinicu Golescu,nr. 1, Sector 1, Bucureşti, România Telefon: +4021 307 4180 Fax: +4021 307 4599 E-mail: info@stbsa.ro
Art. 2. Se aprobă destinația capitalului social ce urmează a fi vărsat în baza HCGMB nr. 34/31.01.2023 de majorare a capitalului social în sensul achiziționării de tramvaie noi de la Electroputere VFU Pașcani SA;
Art. 3. Se aprobă întreprinderea tuturor diligențelor necesare demarării negocierii cu Electroputere VFU Pașcani SA pentru continuarea procedurii de atribuire în vedere achiziționării a 40 de tramvaie cu podea complet coborâtă, cu respectarea documentației de atribuire, a legislației incidente;
Art. 4. Se împuternicește Directorul General să numească, prin decizie, o comisie de negociere pentru achiziționarea a 40 de tramvaie cu podea complet coborâtă de la Electroputere VFU Pașcani SA;
După anul 2020 contractul nu a fost semnat în primul rând din motive financiare, proiectul de achiziție fiind finanțat exclusiv din buget local, iar în al doilea rând mai mulți specialiști din cadrul primăriei și STB SA spuneau că nu se justifică financiar costurile și achiziția unor tramvaie de capacitate mică, cu o lungime de doar 18 metri. Înițial, în 2019, licitația a fost lansată pentru 40 de tramvaie, cu posibilitatea prelungirii contractului cu alte 60 unități, scopul fiind în special înlocuirea celor aproximativ 25 de tramvaie Tatra T4R produse în 1973-1975, care au un grad ridicat de uzură și nu mai oferă condiții optime de exploatare și călătorie. La ora actuală, STB SA mai exploatează doar 10 tramvaie Tatra T4R.
https://mobilitate.eu/stb-sa-40tram-pascani/
În urma deciziilor CNSC ce obligă Primăria Capitalei și STB SA să achiziționeze tramvaiele pentru care a fost finalizată licitația în anul 2020, contractul fiind atribuit prin licitație firmei Electroputere VFU Pașcani, STB SA a demarat procedurile de achiziție a acestora, contractul fiind pentru minim 40 de tramvaie, cu posibilitatea prelungirii pentru achiziția altor 60 de unități. Totuși, în contextul dat, vor fi achiziționate doar 40 de tramvaie, fără semnarea unui nou acord cadru.
Astfel, în ședinta AGA a STB SA din 4 martie, a fost emisă o hotărâre publicată pe siteul STB SA prin care se hotărăște:
Art. 1. Se aprobă Nota justificativă nr 135021/26.02.2024 privind necesitatea îndeplinirii obligației STB SA de a pune în executare Deciziile CNSC și achizitionării de tramvaie noi, în acord cu DCA 26/28.02.2024; C.U.I 1589886 J40/46/1991 SOCIETATEA DE TRANSPORT BUCUREŞTI STB S.A. Adresă: B-dul. Dinicu Golescu,nr. 1, Sector 1, Bucureşti, România Telefon: +4021 307 4180 Fax: +4021 307 4599 E-mail: info@stbsa.ro
Art. 2. Se aprobă destinația capitalului social ce urmează a fi vărsat în baza HCGMB nr. 34/31.01.2023 de majorare a capitalului social în sensul achiziționării de tramvaie noi de la Electroputere VFU Pașcani SA;
Art. 3. Se aprobă întreprinderea tuturor diligențelor necesare demarării negocierii cu Electroputere VFU Pașcani SA pentru continuarea procedurii de atribuire în vedere achiziționării a 40 de tramvaie cu podea complet coborâtă, cu respectarea documentației de atribuire, a legislației incidente;
Art. 4. Se împuternicește Directorul General să numească, prin decizie, o comisie de negociere pentru achiziționarea a 40 de tramvaie cu podea complet coborâtă de la Electroputere VFU Pașcani SA;
După anul 2020 contractul nu a fost semnat în primul rând din motive financiare, proiectul de achiziție fiind finanțat exclusiv din buget local, iar în al doilea rând mai mulți specialiști din cadrul primăriei și STB SA spuneau că nu se justifică financiar costurile și achiziția unor tramvaie de capacitate mică, cu o lungime de doar 18 metri. Înițial, în 2019, licitația a fost lansată pentru 40 de tramvaie, cu posibilitatea prelungirii contractului cu alte 60 unități, scopul fiind în special înlocuirea celor aproximativ 25 de tramvaie Tatra T4R produse în 1973-1975, care au un grad ridicat de uzură și nu mai oferă condiții optime de exploatare și călătorie. La ora actuală, STB SA mai exploatează doar 10 tramvaie Tatra T4R.
https://mobilitate.eu/stb-sa-40tram-pascani/
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Probabil la inceput vor circula solo, sa vedem si cum se comporta cuplate si ce solutii se gasesc. Daca nu se schimba nimic contractual, primele 40 erau destinate depoului Militari, dar posibil sa fie impartite si cu BN se exemplu, pentru linii mai putin solicitate. Oricum sosirea acestor tramvaie, daca chiar vin, va insemna finalul nu doar al Tatra, care sunt ca si scoase, dar si al Bucur 1.
-
- Utilizator nou
- Mesaje: 91
- Membru din: Mar Aug 29, 2023 9:12 pm
Dar unele ar putea fi folosite si solo. Ma gandesc ca s-o reinfiinta 35-ul candva si ar merge cu tramvaie scurte, poate si pe 44 sa mai fie folosite etc
Va fi interesant de vazut cu ce bani se vor plăti...astea.Deocamdata,nu avem nici buget,asta ca fapt divers.Apoi,de vazut cum va merge cu producția si livrarea,daca vor veni pe modelul celor de la Astra!?
O imagine cu modelul ?
O imagine cu modelul ?
Realist vorbind, nu sunt rele cele 40, dar cu 100 de tramvaie de capacitate asa mica nu ai cum sa dezvolti transportul in comun. Cele 40 pot fi folosite pe linii de genul lui 47, 3 sau 44, dar pentru multe linii care circula full la ora actuala, e nevoie de tramvaie de 36 metri sau macar 27 metri
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Nu se stie ce model va fi, initial se specula ca au un model din Rusia, insa mici sanse din cauza razboiului, ramane sa vedem. Exclus clar sa vina mai mult de 40, si astea 40 vor fi platite cu greu, probabil cu credit pe mai multi ani. La fel, ceva timp nu vom vedea detalii despre cand si cum vor veni.
Model nu exista, inca, dar ca referinta sumara poti sa te uiti la tramvaiele din Moscova, nu mai stiu exact care era modelul, ceva care incepea cu 71. La momentul licitatiei cei de la Pascani de acolo ar fi luat, acum in contextul sanctiunilor foarte probabil sa se schimbe directia sau tot din Rusia dar prin alti 2/3/4 terti, cum de altfel se practica acum.
LE: Hai ca am scris in acelas timp aproximativ acelas raspuns
LE: Hai ca am scris in acelas timp aproximativ acelas raspuns
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Aveau o varianta de 17m si una de 19m articulata, dar fiind produse de firma din Rusia, mici sanse sa fie ele.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 628
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
O solutie ar fi o licenta Astra de Imperio.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 628
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Cata vreme se respecta CS-ul, nu vad ce s-ar incalca cata vreme se poate pomeni faptul ca aici vorbim de o situatie de forta majora.
Oricum, ca context deoarece am urmarit foarte bine licitatia:
CS-ul a fost facut cu dedicatie pentru Astra, dar VFU a reusit sa-i prosteasca pe cei din STB (nu PMB! STB a organizat licitatia, cu Andrei Creci parca presedintele de comisie pentru licitatie, fata de cele ale PMB unde era direct Firea) de atunci la rundele de clarificari sa elimine cerinta privind prototipurile si sa permita modernizarile (adica Armoniile de la Timisoara) ca fiind experienta anterioara.
E cam la fel ca la lictiatia pentru 400 de autobuze diesel, CS-ul fiind facut cu dedicatie pentru Mercedes-Benz, insa Otokar a facut contestatie la CNSC (nu mai tin minte care era cerinta ce ii avantaja pe cei de la Mercedes in tot procesul) si au avut castig de cauza, unul ce ar fi rezistat la CAB daca PMB ar fi facut apel.
Oricum, ca context deoarece am urmarit foarte bine licitatia:
CS-ul a fost facut cu dedicatie pentru Astra, dar VFU a reusit sa-i prosteasca pe cei din STB (nu PMB! STB a organizat licitatia, cu Andrei Creci parca presedintele de comisie pentru licitatie, fata de cele ale PMB unde era direct Firea) de atunci la rundele de clarificari sa elimine cerinta privind prototipurile si sa permita modernizarile (adica Armoniile de la Timisoara) ca fiind experienta anterioara.
E cam la fel ca la lictiatia pentru 400 de autobuze diesel, CS-ul fiind facut cu dedicatie pentru Mercedes-Benz, insa Otokar a facut contestatie la CNSC (nu mai tin minte care era cerinta ce ii avantaja pe cei de la Mercedes in tot procesul) si au avut castig de cauza, unul ce ar fi rezistat la CAB daca PMB ar fi facut apel.
-
- Utilizator avansat
- Mesaje: 561
- Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
- Localitate: Bucuresti - Corbeanca.
De aceasta licitatie se mai stie ceva? Pana la urma se mai semneaza contractul sau? )))) Ca vad ca nu se mai aude nimic de aceasta licitatie de aproape doua luni… Sunt curios totusi unde vor fi garate, se vorbeste de Militari si Bucurestii Noi..
Solaris pe 70.